zondag, juli 02, 2006

Zomerkoninginkandidates

Op de regionale televisiezender TV Rijnmond is het weer tijd om de zomerkoninginkandidates in het zonnetjes te zetten. Een groepje bruin gekleurde schoonheden gaat met elkaar de verkiezingsstrijd aan, om tijdens het zomercarnaval met trots voorop in de parade te lopen.

De voorspelbare clichématigheid van het programma druipt er als vanzelfsprekend af, tot en met de achtervolging met een emmer water (en gooien) toe. Al deze meisjes willen winnen, en met een camera op zich gericht, zijn ze bereid zich een licht vernederende status te laten aanmeten, want 'dat zal er wel bij horen'.

'Ik heb hier een flapover. Ik noem vier woorden die jullie moeten opschrijven', aldus Dave de presentator. Het eerste meisje pakt een stift en schrijft 'Barbeque'. Alle andere dames zijn het er mee eens, zo schrijf je barbecue.

En dan wacht ik op de sneer. Maar die komt niet. Wel nog drie andere woorden. Als het klaar is keurt Dave alle antwoorden goed...

Onze clichépresentator kan zélf het woord barbecue niet schrijven, waar hij de 'domheid' van de aspirantkoninginnen wilde aantonen. En ik zou er niet over vallen als het niet 23 keer per dag herhaald werd... in een stad waar 'ik kon hem van de bingo' en 'dat heb ik daar neergelegen' gewoon spreektaal is.

3 Comments:

At maandag, juli 03, 2006 6:11:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heel lang geleden, toen ik nog een kleine Adriana was, werkte ik in het weekend in een winkel. De meest tenenkrommende vraag aan de kassa was: 'Ken ut gerolen worden?' Ik had altijd heel veel zin om de vraagsteller m/v te slaan.

 
At maandag, juli 03, 2006 7:50:00 p.m., Blogger neems said...

Had het maar gedaan. Waarschijnlijk waren de ziekehuisbedden niet aan te slepen geweest.

 
At dinsdag, juli 04, 2006 8:59:00 p.m., Blogger filospinz said...

Iek, iek, iek!

 

Een reactie posten

<< Home