vrijdag, juni 16, 2006

Experts

Nou, hij zit erin! Die printplaat van de verwarming en warm watervoorziening. Niet zonder slag of stoot natuurlijk, want hé, dat zou te makkelijk zijn.

Half negen sharp staan de twee mannen weer voor de deur. Met een doos.
'We komen de print vervangen.'
'Best mannen, ga je gang. Kan ik zo naar mijn werk.'

Uit verveling ontbijt ik eens vóór negen, maak het konijnenhok schoon...

'Meneer? U gaat niet blij zijn met ons.'
'Weet je het zeker? Waarom dan?'
'Ze hebben de verkeerde doos meegegeven. Dus nu moeten we naar Schiebroek op en neer.'

Een uur later komen ze terug, maar nu met drié mannen.
'Hij komt even wat leren', zegt de oudste, wijzend naar de nieuwste.
'Een printplaat vervangen?'
'Eh, ja.'

Uiteindelijk draait alles weer. Wat die derde nou kwam leren, begrijp ik nog steeds niet. Ja, hoe je twee dagen doet over een printplaat eruit schroeven, die je dan niet bij je hebt en hoe je de tweede dag dan een verkeerde doos in je handen laat drukken.

Terwijl ik het door de telefoon al had uitgelegd ('het is waarschijnlijk de print').

Maar ik ben een leek, zij de experts. Gelukkig maar.

3 Comments:

At vrijdag, juni 16, 2006 6:31:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik hoor, zie of lees liever helemaal niets over combiketels, verwarmingsmonteurs en lekke expansievaten. (O, daar had u het ook niet over, over dat laatste.)

Als ik daar namelijk iets over hoor, zie of lees dan word ik of heel verdrietig inclusief zachtjes en wanhopig snikken, of ik krijg een blinde waas voor mijn ogen inclusief luid en ongenuanceerd Heel Lelijke Woorden zeggen.

 
At zondag, juni 18, 2006 11:44:00 a.m., Blogger neems said...

Ik heb het een paar jaar geleden gehad met Chello (UPC, whatever). Daar kan ik vermoedelijk ook Nuonverhalen over vertellen...

 
At donderdag, augustus 17, 2006 6:40:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

 

Een reactie posten

<< Home