woensdag, juni 28, 2006

Op een wolk

Druk pratend hebben wij de hoofden bij elkaar. Het is zacht weer en we letten geconcentreerd op elkaars woorden. Belangrijk voor volgende week. Mijn sigaret is bijna op en ik zet de peuk tussen mijn middelvinger en duim. In een streep schiet hij naar de andere kant van de straat, tenminste, als die jongen er niet tussen had gelopen.

Ik had niet eens gekeken, zo was ik aan het luisteren. De peuk knalt halverwege en in volle snelheid tegen het witte shirt van de jongen.

'Oh, sorry!', roep ik naar hem, mijn onachtzaamheid onderkennend en de groep latend voor wat ze is.

Maar hij kijkt niet. Hij hoort me zelfs niet. En hij heeft al helemaal niet gemerkt dat hij wel in de fik had kunnen staan. Of erger...

Benieuwd waar die jongen zo diep aan liep te denken.

1 Comments:

At donderdag, juni 29, 2006 2:31:00 p.m., Blogger neems said...

Nou Erwin, dat zou best wel eens kunnen. Hij staat waarschijnlijk op hetzelfde podium als ik, volgende week dinsdag in Waterfront, Rotterdam.

Misschien wat tie aan zal doen?

 

Een reactie posten

<< Home