woensdag, mei 10, 2006

Waar het leven over gaat

Rolgordijntjes gaan kopen en er toch niet mee thuis komen. Hoe doe ik dat? Simpel, dat doe ik niét. Dat doet de massa. Die heeft blijkbaar óf ramen van 90 centimeter óf van 120. Een tussenweg is er niet. Niet in de vier zaken waar ik ben geweest in ieder geval. Anders hadden ze al gehangen.

En hier nog een tip om jezelf veel onnodig werk te bezorgen:

Koop een plantenpot voor binnen om hem toch buiten te gebruiken, en vergeet er dan, nadat je er een liter of twintig aarde in hebt gestort, zonder uitbundig morsen, gaatjes voor het water in te boren. U creeërt zo heel handig een gratis en ingewikkeld probleem, want die aarde past nooit meer in het gaatje waar het uitkwam. Dus dat wordt morsen. Zeg maar een zooitje. Van hoog niveau.

Nou, ik ben net zo benieuwd als u, hoe ik dit ga oplossen.