zondag, mei 07, 2006

...Of is het iets anders?

'Mag ik u iets vragen?'

Ik sta op de Nieuwe Binnenweg, wacht tot mijn frietbestelling klaar is en kijk naar de overkant van de staat om te zien of vriendin H. alweer een fles wijn heeft gescoord in de avondwinkel.

'Natuurlijk'
'Is dit een gewoon hotel of is het iets anders?'

Ik lach en leg de Surinaamse mevrouw met een paar tassen teveel uit, dat ik in deze stad woon en daarom hier nooit op zoek ben naar hotels.

'Dus ik weet het niet.'

Ze wendt zich tot de frietverkoopmeneer en stelt letterlijk dezelfde vraag, alsof ze al uren op zoek is: '... of is het iets anders?'
De man blikt of bloost niet en kijkt haar aan.
'Iets anders.'

Ik lach weer, heb iets medelijden, want het hotel dat ik haar ga wijzen, is zeker tien minuten lopen. Maar dat is wel een hotel. En niks anders.

1 Comments:

At maandag, mei 08, 2006 10:37:00 p.m., Blogger neems said...

In Engeland houden ze juist van de combinatie: friet én wijn. Over elkaar heen zelfs. Vinegar, dat wel, maar daar doet een gemiddelde caféwijn niet voor onder.

Ik hou het liever gescheiden. Friet óf wijn.

 

Een reactie posten

<< Home