woensdag, mei 03, 2006

The other side of morning

Aah, weekend!!!

Het is pas woensdag, ik weet het, maar de boodschappen zijn binnen, de zon staat morgen op het programma en een ligstoel plus boek wachten geduldig. Muziekje erbij improviseren en klaar is mijn superterras.

Ik lees een biografie over Jim Morisson, die ik van vriendin H. mocht lenen. Eigenlijk: moést lenen. 'Dit ga jij te gek vinden'. En als vriendin H. dat zegt, dan geloof ik dat. Ik ben er ook al in begonnen, maar steeds als ik drie zinnen heb gelezen, word ik wakker als het boek op mijn buik valt. Dat ligt overigens niet aan het boek, maar aan het tempo van de dingen.

Maar morgen is er geen tempo. Ja, ik moet al een maand mijn paspoort ophalen, wat er morgen opnieuw niet van gaat komen. Ik heb nóg twee maanden.

Morgen wordt echt een vrije dag. Met 's avonds gratis twee minuten stilte.