dinsdag, maart 14, 2006

Vertraging van een uur?

Op het radionieuws:

"Al de hele middag rijden geen treinen van en naar Rotterdam, in verband met een sein- en wisselstoring. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van een uur. "

Iets klopt hier niet aan natuurlijk. Als de hele middag geen treinen rijden, kan de vertraging nooit een uur zijn. Want er rijden geen treinen. En het aantal mensen dat met de trein wil, neemt toe.

Een jaar of vijftien geleden reisde ik extreem vaak met de trein. Het hele land door en weer terug. Nooit storingen meegemaakt, of vertagingen als deze. Nou, één keer dan.

Vorige week moest ik vijf keer overstappen omdat ik twee rechtstreekse treinen had. Hé. Ook al iets dat niet klopt.

Die geprivatiseerde NS spoort niet helemaal.

7 Comments:

At woensdag, maart 15, 2006 3:51:00 p.m., Blogger filospinz said...

Haha, ik ben wel van de flauwe woordgrapjes, meer meer!

 
At woensdag, maart 15, 2006 5:13:00 p.m., Blogger neems said...

Deze vond ik zelf eigenlijk net niet kunnen, zo voor de hand liggend, maar bij gebrek aan beter toch maar gebruikt. Ik beloof beterschap!

 
At woensdag, maart 15, 2006 9:01:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Goedenavond meneer Neems,

Wat is een vertraging van een uur? Ik zit momenteel tegen een vertraging van minimaal meerdere uren aan te kijken. Mijn(ons) vliegtuig van Transavia.com zal pas om 23:50uur vanavond vanuit Barcelona naar Amsterdam vetrekken. Gelukkig heb ik een leuke Weblog om te lezen. Gaat de tijd lekker snel.

Mvg,

Zeont

 
At vrijdag, maart 17, 2006 3:15:00 p.m., Blogger neems said...

Heer Zeont! Maar wat moet u dan ook op een doordeweekse avond op het vliegveld van Barca? Ergens een verkeerde afslag misschien? Of stond je in de basis elf van Frankie R.?

 
At vrijdag, maart 17, 2006 4:38:00 p.m., Blogger neems said...

Gek... op de pagina geef tie drie comments aan, terwijl er vier zijn. Eens kijken of het nu vier of vijf wordt.

 
At vrijdag, maart 17, 2006 4:39:00 p.m., Blogger neems said...

Nee, het blijft drie.... hmmmm.

 
At vrijdag, maart 17, 2006 4:42:00 p.m., Blogger neems said...

Ah, nu zijn het er wel zes. Excuus voor dit gerommel in de marge.

 

Een reactie posten

<< Home