dinsdag, maart 07, 2006

Preventief knuffelen

In Rotterdam, lijst 18+: De Vrijpartij... hmmmm. Dat klinkt niet onaantrekkelijk. Ze willen bijvoorbeeld preventief knuffelen invoeren. Daar kan ik me wel in vinden.

Uit hun statuten:
De vereniging is een maatschappelijke beweging die de vrije mens centraal stelt. De vrije mens wordt geprikkeld om de schoonheid van zijn omgeving, zijn medemensen en met name zichzelf te ontdekken. Hij/zij wordt gestimuleerd om zijn/haar mening met eigenheid en daadkracht tot uitvoering te brengen, met andere woorden: als je vindt dat het anders kan, doe het dan (zelluf)! De eenmaal gekozen weg is niet altijd de juiste weg, je kunt altijd van richting veranderen en mag immer ter discussie gesteld worden.

In die laatste zin hoor ik Stairway to heaven... and there's still time to change the road you're on.
Ik denk dat ik het weet.