dinsdag, februari 14, 2006

Bloemetje

U kent ze wel, van die mailtjes dat er een virus aan ligt te komen en dat u post met bepaalde titels ABSOLUUT niet mag openen. Vaak in aftands Nederlands, waardoor je met de tekst alle kanten op kunt. Ook de schrijver van het bericht houdt zich liever onbekend. Goedwillende vrinden en bekenden sturen die dan naar je door, waarmee je maar gewaarschuwd bent.

Feit: gisteren zo'n mail op mijn virtuele deurmat.

Dillema: als dit klopt en ik niemand van mijn geliefden informeer, houd ik waardevolle informatie achter. En. Als dit onzin is, verontrust ik mensen die misschien toch al niet veel van van computers begrijpen. Zoals moderne politiek werkt dus, eigenlijk. En daarom dus toch maar doorgestuurd.

Gelukkig zijn er opletters, die al snel de waarde van het bericht terugmailen. In dit geval: onzin. Waarvoor mijn uitdrukkelijke dank!

Late les: nooit doorsturen die zooi. Stuur liever een bloemetje.

1 Comments:

At donderdag, februari 16, 2006 2:19:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

die ga ik plukken

 

Een reactie posten

<< Home