zaterdag, november 05, 2005

Five eleven!

Herman Brood gaf de voorkeur aan vliegen maar ik hou gewoon vol 5 november jarig te zijn. Best leuk. Zeker nu het in de lente valt.

Een tijdje geleden (1605) stak Guy Fawkes op deze dag de Houses of Parliament in de hens, wat in Engeland nog steeds wordt gevierd. En René Goscinny keerde nooit meer terug van zijn laatste Astrix-verhaal.

Bryan Adams heeft ook feest, net als, je gelooft het niet, Ryan Adams. Maar ook Famke Jansen, Art 'Explosion' Garfunkel en, iets minder gezellig feestnummer, Ike 'Smashing' Turner.

Een andere draak, Adolf Hitler, presenteerde in 1937 zijn plannen over 'Lebensraum' voor het Duitse volk.

Een bewogen dagje dus om op jarig te zijn. Maar wat de hel: ontkurk de voorraad, laat de ballonnen op en Play that funky music! Het is Five Eleven!!

3 Comments:

At zaterdag, november 05, 2005 11:52:00 a.m., Blogger filospinz said...

Gefeliciteerd! Dan nu natuurlijk de hamvraag: hoe oud?

 
At zaterdag, november 05, 2005 3:16:00 p.m., Blogger neems said...

Dank u dames! *neemt hoed af*

De vraag hoe oud had ik kunnen verwachten, dus dan maar met de jongbelegen billen bloot: 38, bouwjaar '67. Maar ik voel me 17 ofzo. Soms zeven. Wat weer is meegenomen tijdens het knikkeren.

Ik woon in de stad waar de Duitsers binnenvielen (tenminste, overvlogen en alles aan puin gooide) En heb dan ook jaren tegen een gat in de bebouwing aangekeken, waar de Engelsen per ongeluk een tigpondertje lieten vallen. Ze dachten dat ze al boven Duitsland vlogen... Duitsland aan de zee...

Maar dit natuurlijk terzijde. Ik ga mij opstellen om de volgende felicitaties en bijbehorende zoenen in ontvangst te nemen.

 
At zaterdag, november 05, 2005 9:00:00 p.m., Blogger neems said...

Maar wel zeker: (ik weet even geen link te maken) mmmmm678@hotmail.com

 

Een reactie posten

<< Home