maandag, oktober 31, 2005

Ge-wel-dig!!

Ontwerpster Wendy Rameckers uit Rotterdam heeft een nieuw winkelconcept bedacht voor lingeriewinkels: een borstenwand. Volgens Rameckers voelen mannen zich nog steeds niet thuis in een lingeriewinkel: "Bovendien hebben veel mannen een selectief geheugen", zegt de ontwerpster. "Ze weten vaak wel hoeveel pk hun auto heeft, maar niet de cupmaat van hun vrouw."

"Omdat 90 procent van de mannen in lingeriezaken niet precies kan zeggen hoe groot de borsten van hun vrouw zijn, wijzen ze vaak naar andere vrouwen in de winkel of antwoorden ze op vragen over de maat: 'een handje vol'. Met de borstenwand heb ik daar een enigszins ironisch antwoord op gevonden."

De wand bestaat uit rijen met borsten van gel in alle soorten en maten. De mannelijke klant kan door kijken en voelen, aangeven welke borsten zijn vrouw heeft. Het winkelconcept lijkt op dat van bouwmarkten zoals Gamma, met lange gangen en simpele grafische vormgeving. De cupmaten liggen allemaal in aparte ruimtes, zodat mannen als het ware de winkel van de cupmaat inlopen.

Bron