dinsdag, december 26, 2006

Gezellig op visite

Onderweg naar mijn overheerlijke kerstdiner rijdt er een twijfelende leaseauto voor me. Van uiterst links op de linker baan tot half over de strepen rechts. Wanneer het kan, haal ik ze in en kijk naar binnen.

Vrouw rijdt en manlief zit er naast. En ik stel me zo voor:

Hij draait 50.000 kilometer per jaar en zij rijdt nooit. Maar omdat het kerst is, moet zij rijden, zodat hij kan zuipen.

'Rijd eens door!'
'Ja, mag ik even wennen hoe het ook al weer ging?!'

Stil

'Je rijdt wel erg dicht langs die auto, vind je niet?'
'Ik ken deze auto ook helemaal niet.'
'Het gaat net als in alle andere auto's hoor. Drie pedalen en een stuur. Niks geks aan.'

Stil

'Nu rijd je wel erg ver naar links hoor.'

Op een bepaald moment voegt de auto in op de rechter baan en ik passeer. Bij die gezichten zou ik niet graag aanschuiven.

En de kerst moest nog beginnen.

Labels:

1 Comments:

At dinsdag, januari 02, 2007 5:35:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het is ook niet gemakkelijk om in een twijfelende lease-auto te zitten. Vooral niet als het een citroen of een peugeot is, dat zijn namelijk vaak van die existentialistische twijfelaars, die zich afvragen wat het eigenlijk voor zin heeft overal maar weer heen te rijden als je vroeg of laat toch meestal op dezelfde plek eindigt waar je bent begonnen.

 

Een reactie posten

<< Home