vrijdag, juli 28, 2006

Play that thing!

Hieronder een rijtje snarenplukkers die in mijn top 20 staan. Met op nummer één:

Jimmy Page

Creatief brein van Led Zeppelin, die samen met zanger Robert Plant een kleine 80 nummers schreef voor de band. Geen van hun nummers klinkt hetzelfde, waardoor het spectrum van stijlen enorm divers is.

De rest van deze gitaarhelden staat in willekeurige volgorde:

David Gilmour (Pink Floyd)
John Frusciante (RHCPeppers)
Angus Young (AC/DC)
Jimi Hendrix
Kirk Hammett (Metallica)
Carlos Santana
Steve Vai (o.a. Zappa)
Ritchie Blackmore (Deep Purple)
Eddie van Halen
Stevie Ray Vaughan (o.a. Bowie)
Mark Knopfler (Dire Straits)
Brian May (Queen)
Robert Fripp (o.a. David Sylvian)
Tom Morello (Rage a. t. Machine)
Slash (Guns 'n' Roses)
Michael Schenker (o.a. UFO)
Mick Ronson (Bowie)
Carlos Alomar (Bowie)
Steve Rothery (Marillion)

Zet u nog eens een plaat op met een van deze mannen. Altijd leuk!
(met dank aan Marloes)

2 Comments:

At vrijdag, juli 28, 2006 10:19:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ah...bij mij zouden Santana en Knopfler bovenaan in het rijtje staan, maar dat heeft meer met het soort muziek dan met de capaciteiten van de heren te maken...
Geen dank, het was me een genoegen.

 
At vrijdag, augustus 18, 2006 12:35:00 p.m., Blogger neems said...

Mark King is bij mijn weten bassist, en Boon Gould heb ik moeten googlen. Nooit van die jongen gehoord, tenminste, niet van zijn naam. En nou ligt Level 42 ook niet echt in mijn muziekstraat.

 

Een reactie posten

<< Home