maandag, juli 24, 2006

Speculeren

Vanuit mijn appartement recht naar beneden kijkend, zijn mannen bezig een container te vullen. Een afvalcontainer. Eén man staat op de stoep en vangt de spullen op die naar beneden worden gegooid.


Ik denk hard na wie daar woonde, aannemende dat die persoon dood is. He, jak.

Ingelijste zwart-witfoto's en stapels enveloppen verdwijnen in de open bak. Een donkere vrouw op een fiets stopt en praat met de mannen. 'Ja, ik weet het. Ik heb nog voor haar gewerkt.' Aha, een haar... dan denk ik dat ik het weet.

De laatste paar keer dat ik de oude vrouw tegenkwam, was ze erg verward. Met haar boodschappentas onder haar arm vroeg ze welke dag het was.

'Eh, woensdag.'
'Maar er is geen markt!'
'Die is toch op donderdag en zaterdag?'
'Oh?', waarna ze zichtbaar geschrokken van haar eigen verwarring kort zwaaide en weer naar boven liep.

Maar goed. Of ze dood is, weet ik niet eens. Misschien heeft ze de loterij gewonnen en zit ergens op een tropisch eiland, waar ze al deze rotzooi niet nodig heeft.

Maar ik denk het niet.

2 Comments:

At maandag, juli 24, 2006 10:14:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Misschien zit ze zachtjes voor zich uit te dementeren in 'Huize De Laatste Halte'.

 
At dinsdag, juli 25, 2006 11:14:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dan heeft ze nog mazzel dat ze haar op tijd weggehaald hebben.
Triest om te zien wat een mensenleven nog echt waard is.

 

Een reactie posten

<< Home