woensdag, juli 19, 2006

Niet bekend genoeg

Beroepsmatig blaas ik even uit in een behoorlijke muziekzaak in Rotterdam. Met mijn collega drink ik koffie en we overleggen wat de winkel ons zoal te bieden had.

In mijn ooghoek zie ik een jongeman aan komen lopen, die mij het gevoel geeft dat ik hem moet kennen. Wanneer ik hem aankijk, kijkt hij weg.

Ik vat 'm en schiet in de lach.
'Weet je wie dat was?'
'Nou?'
'Die gitarist van Di-rect.'
'Ken ik niet.'
Ik lach nog harder.
'Ik ook niet. Tenminste, ik hérken hem van de muziekquiz van Mathijs van Nieuwkerk op Nederland 3. Daar zat hij ooit als kandidaat, met nog drie Nederlandse gitaristen. Zijn favoriete nummer aller tijden was Stairway to Heaven van Led Zeppelin. Dat heb ik onthouden. Maar wat ik ook heb onthouden, is dat hij gitaarsolo's passé vond.'
Mijn collega moet nu ook lachen.
'Dus een nummer noemen met één van de mooiste gitaarsolo's ooit gespeeld, en vervolgens zeggen dat... tsss'
'Precies.'
'Hij kán het gewoon niet. Dat zal het zijn.'

We schateren.

1 Comments:

At vrijdag, juli 21, 2006 9:40:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Direct op zijn plaats zetten die halve zool.

 

Een reactie posten

<< Home