zaterdag, maart 18, 2006

Grrrrrrrrr!

Hieronder mij ergens, is een café. Nou ja, meer een theehuis waar geen alcohol wordt geschonken. En daar baal ik van, want als er wél drank vloeide, kwam niet iedereen met de auto. Nu staat de hele straat van voor tot achter vol met Opels, busjes, Golfjes, BMW's. Want eigenheid en smaak hebben ze wel, die bezoekers. En ook allemaal dezelfde modellen, met dikke wielen, getinte ruiten...

Als ik dan vrolijk fluitend thuis kom en mijn auto kwijt wil, kan dat niet omdat het, ongelogen waar, in een staal van een kilometer helemaal afgenokt staat. Gevolg is dat ik dertig minuten om mijn eigen huis heen rijd, een takke-end moet lopen met mijn spullen, ongenuanceerd rascisme in me opborrelt en de stoom zo'n beetje uit mijn oren komt.

Grrrrrrrrr!

Maar misschien moet ik dit niet tegen u zeggen, maar tegen de deelgemeente. Alleen denk ik dat u er meer aan gaat doen. De verkiezingen zijn net geweest.