woensdag, januari 24, 2007

I.M.

Met een pet en een zonnebril op mijn hoofd, leun ik op de schep. Een gat graven is toch zwaarder dan je denkt, ook al hoeft het niet zo groot. Ik kijk naar de handdoek met inhoud die dicht bij me op de grond ligt.

‘Als er maar niemand voorbij komt, want wat ik hier sta te doen, mag natuurlijk niet.’

En ja hoor, eerst een fietser en daarna twee auto’s. Onverstoorbaar graaf ik door en hoop dat ze niet op het idee komen om de politie te bellen. Want dat is wel het laatste waar ik zin in heb.

Dikke bonken klei kleven onder mijn schoenen, maar het is er rustig en mooi. Precies zoals ik het wist.

Als ik klaar ben, leg ik de schep in de achterbak, draai me nog een keer om, mompel iets dagelijks voor het laatst en stap in.

Nog een saluutrondje, en ja hoor, het zal toch niet? De kit! Maar ze slaan af en schenken geen aandacht aan me. Gelukkig. Want met rust zacht, bedoel ik ook Rust Zacht.

Ciao boy!

Labels:

6 Comments:

At woensdag, januari 24, 2007 11:35:00 p.m., Blogger neems said...

Yep. Niet meer eten en ook niet meer drinken... tsja, dan moet je sterk zijn. En dat was tie ook, maar ja, eens houdt het op.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het opvoeden van konijnen zwaar vind. Ze zeggen zo weinig!

 
At donderdag, januari 25, 2007 12:14:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Och och och wildbegraven is ook verboden in Nederland?

 
At donderdag, januari 25, 2007 6:20:00 p.m., Blogger neems said...

En als dan ook de aangebrachte beperking qua voortplanting wordt opgeheven, dan moet de konijnenhemel wel heeel groot zijn. En een orgie.

Maar Roos en Ziggy gaan elkaar wel vinden...

Dát is een mooie gedachte.

* klopt zakdoek uit *

 
At vrijdag, januari 26, 2007 3:16:00 p.m., Blogger neems said...

Dank Vrouwe Leez. De knuffel neem ik ter harte. Het is natuurlijk 'maar' een konijn (wat mensen dan zeggen), maar er is wel serious love involved. Om maar eens wat Duits aan te wenden.

En wat doe ik nou met al dat hooi? Ik lust het niet! En roken begin ik al helemaal niet aan.

Hoewel...

 
At vrijdag, januari 26, 2007 9:08:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Och! Ziggy! Hoe vertellen we dat nu aan Krentje!

Enne, niks 'maar' een konijn hoor. Konijnen zijn zeer gewaardeerde leden van de familie. Al was het maar om hun pluizigheid.

Enfin, onze innige deelneming. Eveneens voor Lennard. Het is een troostende gedachte dat Ziggy en Roos (met vleugeltjes) vanaf een wolkje naar beneden kijken.

 
At vrijdag, januari 26, 2007 11:13:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ocherm! Die Ziggy en Roos. Ze zullen gemist worden.

Wat u misschien niet wil geloven, zonet heb ik gesnikt op Adriana's schouders bij het verlies van beide makkers. Konijnen raken mij, ziet u.

Het gaat ze goed in de konijnenhemel!

 

Een reactie posten

<< Home