vrijdag, januari 05, 2007

Ausweis bitte!

Mmmmm. Het jaar is vijf dagen oud en ik heb al een prent aan de broek. Ik reed de agent in kwestie zelfs bijna aan. Zonder pet stapte hij op mijn rijbaan om me te doen stoppen, terwijl ik dacht dat het een debiel was, die nog zo nodig moest oversteken, waar ik dan maar omheen moest zeilen.

Hij draait het laserapparaat naar me toe, dat 74 aangeeft.
'U mag hier maar 50.'
'Ik weet het.'
'Daar krijgt u een bekeuring voor.'
'Dat begrijp ik.'

Wat ik niet begrijp, is dat je als brave burger naar je werk wil, en dat precies dán de kit je staat op te wachten, verscholen achter een pilaar van een viaduct.

Ik wilde bijna in het Duits antwoorden.

Labels:

1 Comments:

At zondag, januari 07, 2007 11:30:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Maar goed dat ik niet hoefde te blazen, want na vier halve liters in tien minuten op een lege maag...

 

Een reactie posten

<< Home