maandag, september 18, 2006

De Meidoorndinges

Fijn. Het openbaar vervoer hiero in Rotterdam ligt plat. Vier mooie damesogen die de weg niet kennen, kijken mij aan en als vanzelf stel ik voor ze naar hun plaats van bestemming te taxi-en. Het eerste (werk)adres weet ik uit mijn hoofd te vinden. Het tweede is lastiger. Maar daar kom ik pas later achter.

'De Meidoornstraat.'
'Ok, die weet ik ook', en weg zijn we.

Naarmate we de Meidoornsingel naderen, hoor ik mezelf het verschil denken. Singel en straat.
'Komt deze omgeving je bekend voor?', probeer ik nog.
'Nee, niet echt.' Ze lacht. 'Het is bij de Kralingse Plas.'

Oeps. Ik sta nu in Schiebroek, een kilometer of tien er vandaan.

Kunnen ze in het vervolg gelijknamige straten niet liever bij elkaar in de buurt bouwen!

2 Comments:

At woensdag, september 20, 2006 12:46:00 p.m., Blogger neems said...

Kan ik weer taxichauffeur spelen... Maar, met plezier hoor!

 
At donderdag, september 21, 2006 12:06:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dat is mooi, neems! Hoe laat kom je me ophalen?

 

Een reactie posten

<< Home