woensdag, september 06, 2006

Plain svp

De benzinemeter geeft bijna nul aan en het bijbehorende lampje brandt al een tijdje. Hoog tijd voor een tankstationbezoek.

Net voor mij rijdt een grote tankauto met dezelfde naam als het station dat in mijn blikveld opdoemt. Tot mijn verbazing draait de benzinetruck voor mij het tankstation op. Tot mijn nog grotere verbazing houdt hij halt bij een pomp!

'Volgooien alstublieft.'

Dat maak ik ervan. Hij kwam natuurlijk afleveren, en het vulpunt zit precies bij die pomp. Maar ik stelde me zo voor dat deze grote jongen zélf brandstof kwam innemen. Dat ie ook op zijn meter keek en het lampje zag branden. Of dat ie in het ergste geval zelf brandstof moest overhevelen van zijn aanhanger naar zijn benzinetank. Of dat ie zijn aanhanger kwam volgooien...

'Dat is dan 400.000,- euro alstublieft. Een pallet zegeltjes?'

1 Comments:

At vrijdag, september 08, 2006 4:41:00 p.m., Blogger neems said...

Hier in de 'grote stad' moet ik altijd zeggen: 'die zijn voor jou hoor', om te voorkomen dat straks mijn hele auto vol ligt met van die kleefvellen. Waarop hij dan weer zegt dat ie ze niet mag aannemen van zijn baas. Ik zou het bijna missen als hij die zin zou overslaan.

 

Een reactie posten

<< Home