woensdag, mei 24, 2006

'Driekleurig verkeerslicht'

Vruuger was post leuk. Papieren post. Maar tegenwoordig mag mijn brievenbus dichtgelast.

Net ook: ik kijk, zie een enveloppe, voel nog even dat oude gevoel, draai hem om, Centraal Justitieel Incasso Bureau.

Tof. Waar heb ik nou weer te hard gereden? Ah, een rood stoplicht. Kostah?

Stil.

Honderddertig euro? Op acht mei? Reed ik toen door het rode stoplicht? Nou, dat weet ik dus niet meer. Dus ik betaal honderddertig euro, driehonderd piek, voor iets waar ik niet eens van heb genoten? Lekker is dat. Was het niet nog oranje?

En ga maar eens in beroep. Eerst betalen. Brief schrijven. Wachten, een maand of wat, om vervolgens toch geen gelijk te krijgen.

'Het was al een hele halve nanoseconde rood, meneer'

Het komt er nog eens van dat ze standaard een deel van je salaris inhouden voor bekeuringen, waarna je een brief moet schrijven om je geld terug te krijgen, als je niéts hebt fout gedaan.

* poetst laarzen *

2 Comments:

At donderdag, mei 25, 2006 2:45:00 p.m., Blogger Eduardo said...

Tsjonge!

Wat glimmen die laarzen mooi.

 
At vrijdag, mei 26, 2006 1:03:00 a.m., Blogger neems said...

Dank u, Eduardo, Spanjool van weinig woorden. Echt oude laarzen. Van Duits leer, maar made in Spain. Uit die tijd.

 

Een reactie posten

<< Home