zondag, april 02, 2006

Bij wijze van viering

B. zegt: 'Sinds vorige maand heb ik geen druppel alcohol meer aangeraakt.'

Ik blijf stil, er komt gewoon geen geluid meer uit mijn mond. Ik doe mijn best het te geloven, stevige drinker als hij jarenlang was, en ga mee in het verhaal.

'Een maand geleden werd ik wakker, voelde me gebroken en dacht: waar doe ik dit eigenlijk voor. En heb je enig idee wat het bijvoorbeeld allemaal kostte?'
'Dat boeit me niet zo, maar wat dacht je van je gewicht?'
'Dat is ook een reden! Dus die fles jenever die je hebt staan, mag je lekker zelf opdrinken.'
'Wat dacht je ervan als ik die gewoon in de gootsteen kieper, bij wijze van viering?'

We lachen. Ik ben blij met dit goede nieuws. Heel blij. En verbaasd. Ik denk aan Filospinz' opmerking: 'Staan de planeten goed?'

Ik moet (spingend van geluk) vaststellen van wel!

1 Comments:

At zaterdag, mei 20, 2006 3:14:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»

 

Een reactie posten

<< Home