vrijdag, maart 31, 2006

Stress hoort bij gisteren

De rust is weer teruggekeerd. De stress hoort bij gisteren, die behoorlijk opliep en mij tot ongenuanceerde gedachten bracht. Onterecht hemelde ik mezelf op, door de situatie in de 'posts' helemaal in mijn voordeel uit te laten pakken. Alsof ik geen schuld had.

Onzin natuurlijk. Twee kijven, twee schuld, zei mijn oma al. En oma's blijken het vaak bij het rechte eind te hebben.

Dus nu neem ik me voor om me niet op te laten fokken door futiliteiten, of op z'n minst de situatie iets langer te bekijken, waardoor het niet eens nodig is mezelf sterker voor te doen dat ik ben. Die kracht heb ik toch wel, dat hoef ik niemand te bewijzen. Ook mezelf niet.

Mijn gedachten gaan uit naar lieve weblogcollega Leez, die spannende tijden beleeft die mijn probleempjes ver overstijgen. Ik wens haar succes, en haar 'kennende' gaat het lukken waar ze nu voor staat.

3 Comments:

At vrijdag, maart 31, 2006 2:46:00 p.m., Blogger filospinz said...

Het meest wijze stukje dat ik tot nu toe van je gelezen heb! Vanwaar de plotselinge omslag? Staan de planeten goed?

 
At vrijdag, maart 31, 2006 4:26:00 p.m., Blogger neems said...

Ik houd het op de planeten, maar bevijding doet ook een hoop... En natuurlijk goede kritiek.

 
At zaterdag, april 01, 2006 7:43:00 p.m., Blogger filospinz said...

Zo heb ik ooit iemand horen spreken over 'gratis advies' (doelende op kritiek). Dat vond ik wel mooi gezegd.

 

Een reactie posten

<< Home