donderdag, december 08, 2005

So this is X-mas

Precies een kwart eeuw geleden kwam er door een kogel niet alleen een einde aan het leven van John Lennon maar ook aan de mogelijkheid dat The Beatles ooit nog de wereld zouden verblijden met nieuwe muziek. Real Love en Free as a bird (1996) zijn natuurlijk leuk, maar stellen in creatieve zin niet veel voor, vergeleken met hun voorgaande werk.

Het liefst zou ik vandaag heel de dag in bed blijven, of met Bowie Fame schrijven, of in mijn blote pik op een platenhoes gaan staan, ter herinnering aan één van de belangwekkendste chemische reacties die ooit in de muziekgeschiedenis plaatsvond.

Voor mij zijn The Beatles het begin van moderne muziek, een verandering in tijd, waar opeens vrede, lol en liefde voorrang kregen.

En dan godverdomme vermoord worden... Tssssss

1 Comments:

At vrijdag, december 09, 2005 10:51:00 p.m., Blogger neems said...

Ik was 13 en hoorde ook voor het eerst van John Lennon. Maar de stortvloed van liedjes die volgde, kende ik wel allemaal: She loves you, Yesterday, u vraagt, wij draaien. Toen begreep ik het pas. En toen vond ik het ook erg.

 

Een reactie posten

<< Home