dinsdag, juni 28, 2005

Rampenzender

'Chloorgasontsnapping bij Akzo Nobel

Bij chemieconcern Akzo Nobel in het Botlekgebied in Rotterdam is maandagavond een nog onbekende hoeveelheid chloorhoudend koelwater vrijgekomen. De brandweer heeft de druk van de leiding gehaald. Er is geen gevaar meer voor de omgeving.'

Wederom van de RTV-Rijnmondnieuwssite... Misschien moet ik er, voor ik verderga, bijzeggen dat deze bron officieel de rampenzender is van het gebied. Van hun informatie zijn een paar miljoen mensen van afhankelijk.












De kop zegt gas (ik ben er duidelijk nog niet uit) maar het bericht spreekt van koelwater. Zij zijn er blijkbaar ook nog niet uit. Allemaal goed. Maar wat schiet ú er mee op? Had ik nou mijn huis af moeten plakken tegen het gas of liep het chloorhoudend koelwater gewoon de Maas in? Water of gas? Wat maakt het uit, zegt u? Waar doucht u liever mee?

Nu heeft de brandweer opeens de druk van de leiding gehaald. Gisteren hadden ze de leiding nog afgesloten. Werken die jongens van Akzo Nobel niet?

1 Comments:

At maandag, juli 04, 2005 7:42:00 p.m., Blogger neems said...

Ik zie dat ze er maar gauw 'chloorlekkage' van hebben gemaakt. Dit Blog heeft zo zijn invloed...

(klik link in 'original post' om de verandering te zien)

 

Een reactie posten

<< Home