donderdag, juni 16, 2005

Poema on the loose

Ja hoor... het is weer komkommertijd en er is een poema gezien op de Veluwe. Wel goed voor het algemene zoologisch inzicht: elk jaar een nieuw dier: de ringpuntslang, Sahara schorpioenen... Ik krijg er een beetje hetzelfde gevoel van als bij spookrijders. Sinds radiopresentatoren openlijk hebben toegegeven spookrijders te hebben verzonnen, is bij mij het geloof weg. Er zal best een poema rondlopen maar als 60 agenten het niet kunnen opsporen, doen we het met 15. Hé wat is dat? Natuurlijk sporen! Waarom hoor ik niemand over sporen? Is dat niet typisch des polities?

Als je dan toch overdag naar een nachtdier zoekt, kijk dan tenminste naar sporen. Of zouden die al zijn overreden door autowielen? Want het toerisme op de Veluwe schijnt explosief toe te nemen daar. Als ik burgemeester was, zou ik nu alvast een encyclopedie pakken en een dier pikken. Leeuw in Vleuten, piranha's in het IJsselmeer.... Ik ga even een schoteltje melk buiten zetten.