woensdag, februari 21, 2007

Tieten

'Ik moet binnenkort naar het ziekenhuis', zegt ze out of the blue.
Verrast vraag ik voorzichtig: 'Oh, voor wat dan?'
'Voor mijn tieten.'

Mijn gezicht blijft in de plooi.

'Voor je tieten? Wat is er mis met je tieten?'
'Veels te groot.'
'Oh?'

Het was mij nog niet zozeer opgevallen.

'Ja, ik wil ook wel eens dat mensen me aankijken.'
'Dat doen ze nu niet?'
'Nee! Iedereen staat altijd tegen mijn tieten te lullen.'

Ik kijk haar aan.

'Ok. Nee, dan begrijp ik je.'

Labels:

3 Comments:

At vrijdag, februari 23, 2007 4:05:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jammer. Een beter idee zou zijn: de mensen die tegen haar tieten praten naar het ziekenhuis sturen voor een gefixeerde stand van hun kijkrichting. Het blijft toch vreemd dat vrouwen in zichzelf laten snijden vanwege reacties van de omgeving. Maar dit zal niet de enige beweegreden van deze dame zijn.

 
At vrijdag, februari 23, 2007 4:34:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik geef u gelijk. Kijken ok, maar staren lijkt me vervelend. En nee, haar rug heeft er onder te lijden, dus dat zijn twee vliegen in één klap.

 
At donderdag, maart 01, 2007 9:35:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ja, dat hoor ik wel vaker van die rug. Maar in het gesprek ligt het accent altijd ineens weer op de sociale factoren.

 

Een reactie posten

<< Home