woensdag, augustus 31, 2005

Telefonische verkoopmeneer

Maar de meeste dagen zijn leuk. Heerlijk weer, niemand die klaagt dat het wel een graad of 22 mag zijn en een lekker biefstukje op de koop toe.

En een hak gezet in de ongewenste beller van gisteren. Een telefonische verkoopmeneer. Of het gelegen kwam. Ja hoor. Een minuut zijn verhaal laten ophangen, een pijnlijke stilte laten vallen, om vervolgens mijn enige interesse te tonen: 'hebt u mij al vaker gebeld?'. Dat had 'tie. Hij keek even in de computer en noemde zelfs data. 'Wilt u mij dan NU uit uw bestand halen.' Dat wilde hij. Stilte van mijn kant. En toen wist hij het niet meer. De stakker.

Tot mijn verbazing, twintig minuten later, opnieuw telefoon. De Telegraaf. Aha! Nummer twee. Dat ik in het verleden bla bla bla de krant aanbieden. 'Hebt u mij al vaker gebeld?' Een blik in de computer. Ze had het. 'Wilt u mij dan NU uit uw bestand halen.' Ze wilde het. Stilte van mijn kant. Zij begreep het beter en wenste mij goedendag.

En een goede dag is het, die ook nog de complottheorie oplevert dat de Telegraaf telefoonnummers doorsluist naar derden. Of heb ik op deze mooie dag een zonnesteek opgedaan?

1 Comments:

At donderdag, september 01, 2005 5:27:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb dat gevoel ook eens gehad, maar toen was het winter. En loop dan maar eens een zonnesteek op. Auf. Op.

 

Een reactie posten

<< Home