donderdag, april 26, 2007

World on fire

'Van die bouten met een gladde kop. Zo'n beetje rond. Je weet wel.'

We komen er niet op, maar toch naar de Gamma.

'Van die bouten met een gladde kop. Zo'n beetje rond.'
Ik tref het, ze zijn met z'n tweeën. Stonden net even bij elkaar. De één is geel/blond met een krullerige staart, de ander is iets langer en kijkt alsof hij het antwoord niet gaat weten.
'Keilbouten?'
'Nee man', en zo gokken we nog even verder.
Uiteindelijk krijg ik een padnummer maar ik ken de zaak.
'Waar is dat?'
'Daar achter. Bij de... eh... Ik loop wel even mee.'

En verdomd... daar liggen ze.
'Je begrijp toch wel dat ik het raar vind dat jullie állebei niet weten wat ik bedoel. Slotbouten heten die dingen. '
Hij lacht gemeend verontschuldigend.
'Ik werk hier ook pas een dag.'
'Dus dat hoef je niet te weten als je hier wordt aangenomen?'

Labels:

3 Comments:

At donderdag, april 26, 2007 9:22:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ja, logisch. Als ze weten dat het slotbouten zijn dan gaan ze naar de beter betalende praxis natuurlijk.

 
At donderdag, april 26, 2007 11:10:00 p.m., Blogger neems said...

Ik zal volgende keer eens vragen naar een broes.

 
At maandag, april 30, 2007 11:20:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Tsk. je moest eens weten wat ik wist van ballet voor ik mijn baan kreeg...nada noppes niks. Niet dat ik nu veel meer weet, maar toch.

 

Een reactie posten

<< Home