maandag, augustus 14, 2006

Uruzgan met OE

Daar gaan we weer... Oeroezgan, schrijft de Telegraaf op haar voorpagina. Hoe fonetisch wilt u het hebben? En nog inconsequent ook, want waarom geen Oeroezkan? Of Oeroeskan. Want dat zeg je.

Maar wel Gougar-detachement schrijven. Wat dus Koekar zou moeten zijn, de eerste logica volgend.

Eerder schreef ik al over Sharapova, wat in Nederland als Sjarapova wordt geschreven. Grrrr... alsof Maria zelf haar naam niet kan schrijven.

En wel inburgeringscursussen verplichten. Gek, dat niemand onze taal kan volgen, laat staan wil leren? De nieuwkomers die ik ken, halen bijna allemaal hun schouders op over de taal. Hun motto:

'You all speak good English, right?'

5 Comments:

At maandag, augustus 14, 2006 10:32:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

yes we do speak english!
http://tinyurl.com/hny9h

 
At maandag, augustus 14, 2006 10:50:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ook daar zet ik mijn vraagtekens wel eens bij. Van het Engels van sommige verslaggevers en politicie gaan mijn tenen spontaan in de kramphouding staan.

 
At maandag, augustus 14, 2006 10:52:00 a.m., Blogger neems said...

Politici zonder E dan toch? Zeg ja!

 
At maandag, augustus 14, 2006 5:41:00 p.m., Blogger filospinz said...

yes!

 
At maandag, augustus 14, 2006 9:51:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jahaaaaaaa

 

Een reactie posten

<< Home