woensdag, september 21, 2005

Te laat

'Hee, buur, wat ga je doen?'
'Naar het cruiseschip kijken dat zo voorbij komt. Mijn moeder is er speciaal voor naar hier gekomen.'
Hij kijkt op zijn horloge: 'Alstie 19.00 uur vertrokken is, dan hoef je je niet te haasten hoor.'
'Nou, ik zag die van een paar weken geleden vanaf het balkon, en die gleed aardig snel voorbij. Dus wij gaan gaan.'
'Tijd zat man.'
'Jij wel, wij gaan. Hoi!'

'Kijk ma, we kunnen links gaan staan, daar is een boulevardje, en rechts een soort pier.'
'Het schip komt van links, toch?'
'Ja, hij komt van die kant, vaart hier vlak voorbij en verdwijnt d.......'
'Wat?'
'Daar gaat tie!'
'Tssssssss........'



3 Comments:

At donderdag, september 22, 2005 8:43:00 a.m., Blogger neems said...

En het is vanzelfsprekend niet de eerste... Haastige spoed is zelden goed (om maar eens een supermodern spreekwoord te gebruiken), maar hier had het wel weer handig geweest.

 
At donderdag, september 22, 2005 6:33:00 p.m., Blogger neems said...

@ Leez: Ik vermoed dat het in de buurt van water moet zijn geweest. Tenminste, gisteren ging die vlieger op. En het aantal mensen dat daar stond te kijken, viel me - eerlijk gezegd - al zo tegen. Maar ja, niet gek dus, als het schip al voorbij is.

En hoewel ik niet zo'n cruiseschipkijker ben, zal ik 'somewhere in time' een nachtfoto plaatsen, die recht doet aan het cruiseschipkijken. In mijn ogen dan.

*staart kort naar een navel*

 
At vrijdag, september 23, 2005 5:12:00 p.m., Blogger neems said...

Bij voorkeur naar die van anderen (het gras van de buren...). Maar in dit geval was die van mezelf het dichtst bij. Wat overigens meestal zo is, behalve in speciale situaties.

 

Een reactie posten

<< Home