dinsdag, januari 03, 2006

If 11 was 12

Zo, die elf snaren zitten ook weer op mijn twaalfsnarige gitaar. Eén 'vasthoudtuutje' is ooit eens mysterieus verdwenen bij het breken van een snaar. En omdat het best snel went, die elf in plaats van twaalf, ben ik nooit als een gek op zoek gegaan.

Aangezien mijn handen niet van de stille zijn, is het pielen van zo'n dun 'draadje' in een net iets groter gat, best een knutselsmurfwerkje. Maar als je daar tussendoor allerlei geheimzinnigheid uit mailtjes destilleert, valt het wel weer mee.

Wat ook meevalt is dat ik eens niét tot bloedens toe in mijn vingers heb geprikt, of dat er tijdens het stemmen eens niet een fonkelnieuwe snaar afknalde.

Speel ik nu 'Happy Birthday!' voor H.

1 Comments:

At woensdag, januari 04, 2006 11:13:00 a.m., Blogger neems said...

Hahaha, dat heeft iedereen. Tenminste, ik herken die nieuwsgierigheid wel. Maar u mag mij wel gitarist noemen, sinds kort weer met band. Ik heb de onderste (de hoogste) E-snaar eraf gelaten. Die is feitelijk toch dubbel. En omdat het 'tuutje' al langer kwijt is en ik eigenlijk helemaal gewend ben aan 11 snaren (hiervoor zelfs 10), mis ik het niet.

Maar hoe dat klinkt, die nieuwe snaren... Bijna engelachtig.

 

Een reactie posten

<< Home