dinsdag, januari 24, 2006

Accuraat met dubbel C

Brieven schrijven is niet makkelijk. Zeker foutloze brieven. Een woord dubbel opschrijven, of het woord accuraat met één C schrijven, intelligent met één L; slordigheden waar je zó overheen leest. Hoe nauwkeurig je ook bent.

Maar vandaag valt een brief van de lokale PvdA in de bus, met als triomfantelijke titel: de multiculturele samenleving is bijna mislukt! Dat staat ook op de enveloppe, dus daar zal het dan wel over gaan. Mis. Het gaat over de kandidaatstelling van een 'bekende' persoon die zich alleen bekend maakt met initialen. Geen voornaam, leeftijd, culturele achtergrond, foto, niks.

J.S. heeft dringend mijn steun én stem nodig. Ja, ja. Dat begrijp ik. En ik krijg hulp bij het invullen van moeilijke formulieren, jongeren krijgen een plek om samen te komen en allemaal een stageplek, ouderen krijgen hulp(?). Ik wacht nog steeds op het nieuws, dat niet gaat komen.

Wel: woorden vergeten, punt vergeten, boodschap vergeten uit te leggen, hoofdletters midden in een zin, spaties teveel. Of ik het door wil geven aan vrienden, kennissen en familieleden. Bij deze dan. Graag gedaan.

De boodschap die ik lees is dat de lokale PvdA het afvoerputje is geworden voor talentloze wannabe politici.

2 Comments:

At dinsdag, januari 24, 2006 2:58:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

En in onze gemeemte is dat niet alleen het geval met de PvdA. Bijna alle partijen zijn afvoerputjes geworden.

Behalve dan die partij waar ik bij zit natuurlijk.

 
At dinsdag, januari 24, 2006 3:16:00 p.m., Blogger neems said...

Heeee, als we daar Richard niet hebben. Goed je te lezen!

Maarre, die partij waar jij bij zit (die vaak mijn stem kreeg): Powell, veiligheidsraad, vage beelden, akkoord... remember?

Maar dat is landelijke politiek.

 

Een reactie posten

<< Home